Polityka Prywatnoci
Polityka Prywatności 10biznes.pl
POJĘCIA
1.
10Biznes
– TenBiznes Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie , Sokołowska 13/7, 01-142 Polska. Adres poczty
elektronicznej: kontakt@10biznes.pl, kontakt telefoniczny +48 737 49 79 54,
NIP: 5272868330, REGON: 38161088, KRS: 0000754059
2.
Serwis
–platforma internetowa funkcjonująca w domenie 10biznes.pl;
3.
Klient
– osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące, także
osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych albo
osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej,
której ustawa przyznaje zdolność prawną – która zawarła lub zamierza zawrzeć
Umowę z 10Biznes albo korzysta lub zamierzająca korzystać z co najmniej jednej
Usługi lub Usługi elektronicznej;
4.
Produkt
– dostępna w Serwisie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy
sprzedaży między Klientem a 10Biznes;
5.
Usługa
– dostępna w Serwisie funkcjonalność odpłatna, niemająca
charakteru materialnego, będąca przedmiotem Umowy między Klientem a 10Biznes;
6.
Umowa
– umowa o świadczenie Usługi zawierana albo zawarta między
Klientem a 10Biznes, za pośrednictwem Serwisu lub inny rodzaj umowy, określony
indywidualnie w Regulaminie;
7.
Usługa
elektroniczna –usługa świadczona drogą elektroniczną przez
10Biznes na rzecz Klienta za pośrednictwem Serwisu;
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem
danych osobowych w rozumieniu rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: Rozporządzenie) jest 10Biznes
CEL I ZAKRES GROMADZENIA DANYCH
W
czasie obecności użytkownika lub Klienta w Serwisie, w szczególności podczas
korzystania z Usług elektronicznych albo dokonywania zakupu Produktu lub usługi
udostępnionych przez 10Biznes w Serwisie albo korzystania z Usług
elektronicznych, może zostać poproszony o podanie (udostępnienie) swoich danych
osobowych. Zakres powierzenia swoich danych występuje w podziale na dane obowiązkowe
i nieobowiązkowe, każdorazowo wyszczególnione w przystosowanym formularzu do
wprowadzenia tych danych, stosownie do potrzeb danego Produktu, Usługi lub
Usługi elektronicznej, z której użytkownik lub Klient zamierza skorzystać.
Podanie danych jest zawsze dobrowolne, lecz czasami niezbędne dla prawidłowego
zrealizowania zamówienia lub Usługi elektronicznej.
Przetwarzanie
danych odbywa się wyłącznie w celu, w jakim zostały udostępnione 10Biznes.
Przetwarzanie danych w celach marketingowych odbywa się wyłącznie po uzyskaniu
odrębnej zgody przez użytkownika lub Klienta Serwisu. Przetwarzanie danych w
celach przesyłania informacji handlowej odbywa się wyłącznie po uzyskaniu
odrębnej zgody przez użytkownika lub Klienta Serwisu.
Celem
Polityki Prywatności i Bezpieczeństwa jest określenie działań podejmowanych
przez 10Biznes w zakresie ochrony danych osobowych przetwarzanych, w tym
zbieranych za pośrednictwem Serwisu, takich jak rejestracja, składanie
zamówień, utrwalanie danych na serwerach oraz wszelkich innych tożsamych
czynności związanych z przetwarzaniem danych przy korzystaniu ze Serwisu.
Wszelkie działania 10Biznes podlegają przepisom prawa polskiego oraz ogólnego
rozporządzenia o ochronie danych osobowych (Rozporządzenie). Polityka
Prywatności i Bezpieczeństwa podlega przepisom prawa polskiego i ogólnego
rozporządzenia o ochronie danych (Rozporządzenie).
CZAS PRZETWARZANIA DANYCH
OSOBOWYCH
Dane
Klienta Serwisu przetwarzane będą przez okres obowiązywania umowy o świadczenie
Usługi elektronicznej oraz do 30 dni od rozwiązania umowy o świadczenie Usługi
elektronicznej, a w przypadku zawartej Umowy przez okres wykonania tej umowy
oraz przez okres do 10 lat od jej zrealizowania lub od odstąpienia od Umowy.
DOBROWOLNOŚĆ UDOSTĘPNIENIA DANYCH
Każdy
użytkownik lub Klient Serwisu w celu skorzystania Usług elektronicznych lub
złożenia zamówienia dysponuje prawem dobrowolnego wprowadzenia danych. W
przypadku korzystania z niektórych usług, w tym w czasie procesu składania
zamówienia wprowadzenie danych mimo, iż dobrowolne, może okazać się niezbędne
dla wykonania Usługi elektronicznej lub zrealizowania zamówienia. Dane
niezbędne (obowiązkowe) do wprowadzenia w przypadku skorzystania Usługi
elektronicznej lub zrealizowania zamówienia każdorazowo pozostają wyszczególnione
w formularzu przeznaczonym do wprowadzenia tych danych.
PRAWO DOSTĘPU DO DANYCH
Każdy
użytkownik lub Klient Serwisu ma prawo dostępu do danych i ich poprawienia, w
szczególności poprzez dostęp do Panelu Klienta, bądź kontakt z 10Biznes.
W
przypadku kontaktu z 10Biznes, ze względów bezpieczeństwa zostanie
przeprowadzona weryfikacja Twojej osoby.
PRAWO DO USUNIĘCIA DANYCH
Szanując
prawo użytkowników oraz Klientów 10Biznes pragniemy poinformować, że każda z
osób ma prawo do usunięcia swoich danych. Prawo to określane jest powszechnie,
jako „prawo do bycia zapomnianym”. 10Biznes jest zobowiązany do usunięcia
wszelkich danych osoby zgłaszającej, z zastrzeżeniem, że nie będzie innej
podstawy prawnej do dalszego przetwarzania tych danych, taka podstawa może wynikać
z np.: obowiązku przechowywania dokumentacji finansowej. Jeżeli jednak
realizacja żądania nie będzie możliwa poinformujemy o tym wraz ze wskazaniem
podstawy prawnej.
PRAWO DO PRZENOSZENIA DANYCH
Na
wyraźną prośbę osoby, której dane są przetwarzane przez 10Biznes, otrzymasz od
nas plik z danymi ustrukturyzowanymi w powszechnie używanym formacie. W ramach
tego prawa możesz również wskazać podmiot, któremu jako administrator danych
powinniśmy przesłać Twoje dane.
Realizacja
tego prawa może potrwać do 30 dni. Jednocześnie ze względów bezpieczeństwa
przeprowadzimy weryfikację Twojej osoby, aby mieć pewność, że Twoje dane trafią
do właściwej osoby.
ZABEZPIECZENIE I OCHRONA DANYCH
OSOBOWYCH
10Biznes
oświadcza, że przetwarza dane osobowe użytkowników oraz Klientów Serwisu
zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz że stosuje środki techniczne i
organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych odpowiednią do
zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza
dane osobowe użytkowników oraz Klientów Serwisu przed udostępnieniem ich osobom
nieupoważnionym, utratą czy uszkodzeniem.
COOKIES
1.
Poprzez pliki „cookies” należy
rozumieć dane informatyczne, w szczególności krótkie pliki tekstowe,
przechowywane przez przeglądarkę internetową lub bezpośrednio w urządzeniach
końcowych użytkowników przeznaczonych do korzystania ze stron internetowych.
Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić
stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Cookies”
zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas
przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
2.
Pliki „cookies” wykorzystywane są
w następujących celach:
a) tworzenia statystyk, które
pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze Serwisu, co
bezpośrednio wpływa ulepszanie ich struktury i zawartości;
b) utrzymanie sesji użytkownika
Serwisu, dzięki której nie musi on na każdej podstronie Serwisu ponownie
wpisywać loginu i hasła lub wykonywać dodatkowych czynności, np: ponownie
dodanie produktu do koszyka;
c) określania profilu użytkownika w
celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w
szczególności sieci Google.
3.
W ramach Serwisu stosowane są dwa
zasadnicze rodzaje plików „cookies”: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe”
(persistent cookies). Pliki „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które
przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu wylogowania,
opuszczenia Serwisu lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej).
Pliki „stałe” przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas
określony w parametrach plików „cookies” lub do czasu ich manualnego usunięcia
przez użytkownika.
4.
Oprogramowanie do przeglądania
stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza
przechowywanie plików „cookies” w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy
Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa
umożliwia usunięcie plików „cookies”. Możliwe jest także automatyczne
blokowanie plików „cookies”. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc
lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
5.
Ograniczenia stosowania plików
„cookies” mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne w Serwisie.
BLOKADA LUB USUNIĘCIE PLIKÓW
COOKIES
Zgodnie
z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo
telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800 z późn. zm.), w szczególności z
art. 173 ust. 2 użytkownik ma prawo zadecydowania w zakresie dostępu plików
„cookies” do swojego urządzenia końcowego poprzez ustawienie odpowiednich
ustawień (praw) dla tych plików w oknie ustawień swojej przeglądarki
internetowej.
Pozostawienie
przez użytkownika niezmienionych ustawień oprogramowania zainstalowanego na
urządzeniu końcowym oznacza wyrażenie zgody na zamieszczanie plików tekstowych
typu „cookies” na urządzeniu użytkownika.
LOGI SERWERA
1.
Informacje o niektórych
czynnościach podejmowanych przez użytkowników podlegają logowaniu w warstwie
serwerowej. Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania
Serwisem.
2.
Przeglądane zasoby identyfikowane
są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać:
a) czas nadejścia zapytania;
b) czas wysłania odpowiedzi;
c) nazwę stacji użytkownika –
identyfikacja realizowana przez protokół HTTP;
d) informacje o błędach jakie
nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP;
e)adres URL strony poprzednio
odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do
Serwisu nastąpiło przez odnośnik;
f) informacje o przeglądarce
użytkownika;
g) informacje o adresie IP
użytkownika;
3.
Dane powyższe nie są kojarzone z
konkretnymi osobami przeglądającymi strony.
4.
Dane powyższe są wykorzystywane
jedynie dla celów administrowania Serwisie.
WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI
Polityka
Prywatności i Bezpieczeństwa nie obejmuje informacji dotyczących usług, towarów
lub stron internetowych podmiotów trzecich, udostępnionych ofert w Serwisie w
ramach porozumień z innymi podmiotami. Strony trzecie we własnym zakresie i na
własną odpowiedzialność określają odrębne, indywidualne zasady funkcjonowania
ich usług, towarów lub stron internetowych w swoich regulaminach.
PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA
EUROPEJSKI OBSZAR GOSPODARCZY (EOG)
10Biznes
przekazuje dane osobowe do państw trzecich, poza Europejski Obszar Gospodarczy
wyłącznie w celu w jakim zostały udostępnione do: Google LLC z siedzibą w
Mountain View w Stanach Zjednoczonych na podstawie tzw. Tarczy Prywatności
UE-USA (dalej: Porozumienie) tj. zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej z dnia
12 lipca 2016 r. o numerze IP/16/216 przekazywanie danych osobowych do
podmiotów z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, które przystąpiły do
Porozumienia, zapewnia odpowiedni stopień ochrony danych osobowych, zgodnie z
art. 45 Rozporządzenia.
KONTAKT
10Biznes
zapewnia użytkownikom Serwisu możliwość kontaktu ws. ochrony danych, jak
również wsparcia przy edycji ustawień, w szczególności dostosowania plików
„cookies” do swoich preferencji poprzez albo w przypadku innych zapytań:
1.
w formie elektronicznej za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@10biznes.pl
;
2.
pisemnie (korespondencyjnie) na
adres: Ten Biznes Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ,
Sokołowska 13/7, 01-142 Polska. Adres poczty elektronicznej: kontakt@10biznes.pl,
kontakt telefoniczny +48 737 49 79 54, NIP: : 527286833, REGON: 38161088, KRS:0000754059 .